Wednesday, February 26, 2020

What I want to achieve in life?

Only at the age of 45, baru dapat ilham nak target apa dalam hidup. At this point of life, the target is different compared to when I was younger. Actually previously I didn't know what to achieve in life as in what I really want. Semua main ikut saja...tengok orang nak jadi akauntan, aku pun nak jadi la. Orang nak study oversea, aku pun nak jugak la. Orang ada boyfriend, aku nak jugak la etc. Masa zaman muda memang ikut orang saja.

Yesterday was not a good day for me. All this tension and demand from work really makes me want to quit my job. Aku dah accept rezeki aku so far takat ni. With bad experience at work semalam, aku memang rasa tak nak dah keje kat sini. Aku nak buat benda lain (tapi tak apply keje lain pulak ya). Aku cakap kat hubby and his response was 'kalau berenti nak buat apa?' Aku expect tak payah buat apa-apa la kan...haha! Tapi agak tak logic di situ. At least aku dah gauge expectation dia terhadap aku.

However, yesterday I watched an FB post about the origin of OYO Hotel and it really hit me. The owner is now a billionaire at the age of 26 and he resides in India. He came from a poor family and what he did was pure hard work. Macam Allah SWT kata something like this  'kamu akan dapat apa yang kamu usahakan'...

Then aku teringat, if we really want something, we have to be able to visualize it. In my case, i must be able to picture the life that I want. Sebelum ni cakap-cakap je...nak kaya, nak berenti keje, nak kereta, nak buat tu, nak buat ni, tapi aku tak really imagine dalam masa 24 jam aku tak keje tu, aku akan buat apa

So WHY I want to quit my job? Because I want to live the life that I want that is....

No comments:

Post a Comment