Monday, February 14, 2022

Cela

 Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah SWT, Tuhan yang memiliki sekalian alam. Yang memiliki hati manusia, Yang berkuasa ke atas sesuatu.

Mengaji la....baca la Al-Quran sesungguhnya ayat-ayat Al Quran itu adalah kata-kata daripada Allah...last week aku ada baca terjemahan surah Al-Maidah ayat 54. Apa yang lekat kat aku ialah ayat 'tidak takut kepada celaan orang yang mencela'...aku rasa ia menjawab kepada kenapa aku tidak perlu takut pada apa yang orang lain kata. Ikut la, kalo orang tu nak marah, memperkecilkan kita sekalipun, jangan takut...

Sebelum ni memang ada motivational quotes about being brave tapi tak berapa melekat. Aku still risau apa orang lain assume and takut sangat kena marah. Tapi yang ini...ini adalah kata-kata daripada Allah SWT, apa lagi yang aku nak ragukan?

Kalau kena marah, ingat Allah itu ada. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Allah akan lindungi kita. Takwa kita kepada Allah SWT yang akan menyelamatkan dia. Ingat, dunia ini urusan Allah SWT....jika kita sudah buat kerja sehabis baik, serahkan selebihnya kepada Allah SWT...

No comments:

Post a Comment