Monday, July 31, 2023

Progress of weight management

 Hari ni Isnin, 31 Julai. Just to record since I've seen a bit of a progress walaupun kg tak turun-turun.

Jam baru

Just to remind myself, husband belikan jam Honor baru dalam bulan Julai juga.

Exercise

Kalau ikut Huawei Health record, aku start exercise 11 Jul so dah 3 minggu aku exercise 5 kali sehari untuk 30 min at least. Mula-mula aku buat indoor walk, pastu tambah upper body dengan dumb bell. Berat tak turun sangat tapi ada la turun sikit. Harini aku masih 80.1 kg, harap dalam minggu ni boleh la turun ke 79 kg.

Aku ada rasa badan ringan sikit. Target untuk maintain buat 30 min exercise setiap pagi kecuali bila puasa Isnin-Khamis.

Last week aku ada buat treatment kat Michele Lazar costing RM450. Tak tahu la worth ke tidak....

Makan dan air

Makan aku tak jaga sangat tapi cuba elakkan makan dinner. Kalau makan dinner pun, jamah-jamah saja. Air aku tak consume cam dulu 4 liter, dapat dalam 2 liter saja. Kekadang 3 liter.

Aku pun start puasa Isnin dan Khamis. Read about  Autophagy

Aku takda amik teh ke, coffee ke. Vitamin aku amik lecithin 2 biji sehari, pastu Omega 3 atau Vit C.

Aku kena start amik banyak protein untuk rebuild muscle. Bila dah tua ni, kita akan kehilangan muscle. So aku kena start balik buat shake for breakfast. Lunch bawak bekal dari rumah, makan yang sedap-sedap supaya makan rasa cam malas nak makan. Kalau terasa nak munch, please capai green apple or chocolate 70% coco.

Rasa fat percentage dah naik jadi 41%...Yikes....

No comments:

Post a Comment