Thursday, February 23, 2017

Camna nak buat lagi cepat?

Hari ini tetiba dapat idea camna aku nak improve buat kerja rumah cepat-cepat.


  1. aku tak perlu menyapu tiap-tiap hari, tapi selang sehari
  2. mop pun seminggu sekali dah memadai kecuali ada kotor yang obvious
  3. kena include mengelap habuk sekali seminggu
  4. bab memasak kalau guna oven, rilek sikit sebab kita tak perlu jaga. So jadual menyapu kena follow jadual memasak.


Ni cerita lain, pasal Aifryer yang baru amik tadi kat AEON Big. Beli harga RM799 on 29 Dec 2016. Ternampak receipt customer lain beli on 31 Dec 2016 pada harga RM719! AEON Big ada tambah lagi 5% discount on 31 Dec ghupanya. So lenkali, beli lah barang on 31 Dec.... Aku jugak yang rugi, selang 2 hari jek!
Pastu tadi check harga, sekarang AEON Big jual RM769 pulak! Cissss....

Now dah ada Airfryer, patutnya jimat masa lagi (dan hopefully jimat minyak) sebab pun tak yah tunggu macam masak dalam oven.

Aku memang kena bangun kul 4.30 pagi kalau nak sempat menyapu, mengemop dan masak. Dulu aku sempat masak 1 jenis lauk tapi sekarang ntah kenapa tak sempat pulak, sempat masak breakfast jek. Sekarang ni pun arrive kat opis ngam-ngam kul 9.00 pagi.

Aku harap lepas ni aku boleh figure out camna nak selitkan tabata dalam routine aku.

Dan aku dah kena basuh sarung sofa yang dah 8 bulan tak basuh!

No comments:

Post a Comment