Thursday, February 2, 2017

It's already February!?

Hmmm....usually awal tahun aku boleh buat a few postings. Tahun ni sempat buat 1 jer.... Kena cover balik ni....

Jasmin and SASEM
Sepanjang sebulan January tu, banyak focus pada Jasmin masuk asrama SASEM starting dengan registration on 4th, then visit dia on 7th (balik hari), then visit lagi on the 14th (yang ni dia dah start homesick and menangis).
We had to decide whether to accept offer masuk SMK Jalan 4 (buat rayuan aritu and dapat tempat). I personally wanted Jasmin to stay at SASEM. I met her dorm-mates and mommies from Selangor and they were all very nice. Baru jek nak accept the fact that Jasmin would be spending her teenage years kat SASEM, sekali Jasmin tak mau dah sekolah situ. I don't want to dwell too much on that. So Jasmin spent about 23 days kat SASEM, pastu sekarang dah balik Bangi and sekolah kat Jalan 4.

Atkins Diet
Aku start buat Atkins Diet on 16 Jan. Semangat betul! Tetiba aku rasa nak buat Atkins sebab aku tengok adik aku Apis weekend 14-15th tu, dengan tekun follow diet Atkins tu. Siap boleh tolak Mee Racun, masak breakfast sendiri and bawak bekal lunch bila dia dekat rumah aku. Kalau dia boleh buat, kenapa aku tak boleh? Terussss Isnin tu aku nekad nak buat. Mula-mula OK, turun about 3kg dalam masa 7 hari, sesuatu yang aku tak dapat achieve sejak bulan 12 tahun lepas. Happy gak. Pastu bila balik kampung for Raya Cina, aku kecundang! Tak tahu nak makan apa, telan jugak karbo sebab takda alternative. Start dengan thosai for breakfast kat Kuala Kangsar. Then bawal goreng panas kat Juru (kena makan dengan nasi putih baru sedappp). Kat kampung siap breakfast nasi lemak.... Balik Bangi dah naik balik 2 kg. Alhamdulilah turun balik 1 kg so as of today, I weigh 71.2 kg. Berat before balik kampung is 70.1kg so harap-harap boleh achieve 70kg esok, jadi nanti kalau aku balik Batu Pahat untuk kahwin Faiza, harapan berat aku dapatlah below 70kg.

Menyesal la jugak sebab tak tekun sebab bukan senang nak start ketosis. Target aku 60kg with improved fat %. Since Atkins target fat burning, harapan aku sangat tinggi. Timeline aku sampai company dinner in November. So aku ada 9 bulan untuk turun 10kg.

Ok, kena buat kira-kira sikit untuk target 2017 ni.... Babai!

No comments:

Post a Comment