Wednesday, February 8, 2017

Home Improvement Version 2

Memang dah lama aku tak amik pusing pasal decor rumah since last improvement in 2009. Ingat lagi masa tu gigh buat survey, pergi kedai sana sini, planning dalam excel, survey harga etc. Alhamdulillah terlaksana walaupun maybe ada sikit-sikit yang tak dapat sebab kekangan RM...heh

This year since bibik dah tak ada, barang rumah nampak cam usang jek kat mata aku. Ye lah, dulu bibik rajin cuci sarung kusyen, langsir, carpet dan segalanya. Ni bibik dah takda, aku rasa aku takleh manage sume tu. Mula hati nak ganti jer yang baru.

Tapi reasonable la sebab rumah aku kan aritu 'banjir' dalam rumah. Habis rak buku kat tingkat atas kembang dan tumbuh cendawan (!) Buku-buku aku pun ada yang kena. Pastu anak-anak aku pun dah membesar. Next year Lutfi akan naik darjah 1. Makin banyak le buku-buku kat rumah sedangkan almari buku ciput jek. Pastu dah alang-alang nak beli rak buku, baik aku revamp interior kan..... So dari situ ada a few things yang aku nak improve:

Ruang tengah yang berpentas tu aku nak jadikan tempat solat
Bilik belakang kat bawah nak letak wardrobe
Add more book storage kat living room
Nak pasang wallpaper kat mana tak tahu lagi

Aku rasa nak tukar arrangement jugak kat living room to accomodate rak buku. Saturday aritu gi IKEA nak ceduk ideas.

Sebelum apa-apa, kena buang/derma barang yang tak nak dulu. Washing machine, gerobok kayu lama, 1st sofa yang beli masa baru duduk Malaysia lepas kahwin (dah x elok pun), kemas buku dan rak buku kat atas......

Bila lah nak start tu...huhu

No comments:

Post a Comment