Monday, January 13, 2020

Mengelap lagi

Weekend haritu aku buat apa ek? Owh.... aku berjaya let go baju-baju lama kepada Life Line Clothing Malaysia. Hantar ke SMK Dato Abu Bakar Baginda dalam pukul 3.00 petang. Actually depa ada kat situ dari pukul 9.00 hingga 10.00 pm katanya. Aku rasa lega dan lapang dada, kepala dan rumah! Haha!Tu activity hari Sabtu...

Hari Ahad ingat nak pegi exercise tapi kena amik Irdina kat SGS pepagi. Dia volunteer jadi facilitator untuk Form 1 yang baru datang and started last Tuesday. Husband pun dah lama teringin nak makan mee Jawa kat Jalan Penghulu Cantik, dekat-dekat CentrePoint Seremban. Cantik lah planning tu....

So cancel exercise sebab hubby kata nak bertolak kul 8.00 pagi. Tukar plan, aku clean up tingkat atas sebab buat aritu tak abis lagi...Alhamdulillah, nampak kemas sikit. Aku kumpulkan frame-frame gambar, reorganize kotak-kotak buku husband aku, lap platform. Aku bangun kul 5.00 pagi tau mengemas, sampai kul 7.00 pagi. Pastu mandi bersiap nak ke Seremban. 

Around 10.30 aku pegi facial. Balik dari facial dalam kul 2.00 petang, aku solat Zohor dulu sebelum start kemas, vacum (final touch) atas dan bawah. Aku nak simpan carpet merah and bawak turun carpet bulat nak letak kat area buku-buku the boys. Aku bawak keluar lampu lip lap raya dan bagi area tu ceria sebab malap sangat. 2 jam jugak lah...pastu keluar makan kat D' Limau Nipis. Kalo after 4.00 pm, lauk2 sume dia bagi separuh harga. Kalau kuih-muih, dia bagi jek sebab dia kata dah petang... Alhamdulillah....aku mention kat husband, jom buat IF weekend. Makan after 4.00 kat D' Limau Nipis...boleh jimat! Kuang3x

So abis dah weekend.....

No comments:

Post a Comment