Thursday, September 9, 2021

Cousin aku meninggal kerana COVID 19

Aku baru sahaja baca whatsapp selepas mengaji dan menerima berita sedih ini. Syana telah ditidurkan selama 20 hari and last night she lost the battle. Innalillahiwainnalillahirojioun....Ya Allah! Kau ampunkan lah dosa-dosanya, rahmati la dia dan tempatkan dia di kalangan orang-orang yg beriman....The last time we saw her is during Yasin Get Together ahli keluarga KTG on 6 Aug 2021, roughly a month ago. 

Hampir setiap malam masa dia di-intubate, KTG basa yasin untuk arwah, memohon semoga Allah beri kesembuhan dan kekuatan untuk Syana. Tapi Allah Lebih Maha Mengetahui.....This is the 1st case family KTG meninggal kerana COVID...

Sebelum baca whatsapp, aku macam pikir-pikir perlu tak nak amik VSS....macam tak sure pulak....then bila lepas terima berita sedih ni, aku menangis!....bayangkan kalo aku masih bekerja 9-5 dan tiada masa untuk bertanya khabar mak aku, keluargaku sebab kerja....aku pasti menyesal! Jadi another reason why aku nak berenti is to care more about my loved ones....my mum, my kids...

Aku kena konsisten call mak, call belah mertua...luahkan apa yang boleh luah...Aku kena amik tahu pelajaran anak-anak aku.....

I need to prepare and start to earn something else from the lost income....

Bantu aku Ya Allah! Permudahkan and lorongkan aku Ya Allah!

No comments:

Post a Comment