Monday, September 6, 2021

Surah Al Baqarah ayat 247-248

 Alhamdulillah, pagi tadi dapat baca 10 mukasurat. Hari ni muka surat ke 40, surah Al Baqarah. Ayat yg menarik perhatian harini ialah berkenaan kepimpinan....

Ni HIKMAH ayat 2472-48:

Kepimpinan tidak didasari dengan keturunan dan kekayaan tetapi dengan

  1. kemampuan
  2. pengetahuan
  3. kecakapan
  4. kekuatan jiwa
  5. kerasnya kemahuan
Aku sedang menambah ilmu untuk no 3-5. Aku kelihatan lembut di mata orang, tapi aku tak mahu tunduk pada perkara yang aku tak setuju...aku nak belajar tentang 'kekuatan jiwa' dan 'keras kemahuan'

Aku nak menyatakan pendapat aku tetapi tidak offend orang lain. Aku mahu supaya apa yang aku cakap adalah bernas, bukan hanya cakap kosong...

Ya Allah! Dorongkan aku Ya Allah!

No comments:

Post a Comment