Thursday, December 29, 2022

Don't lose your focus. Rise and stride!

2 weeks ago aku memang lemau. Malas nak buat apa-apa. Masak tidak, buat kerja tidak, kemas rumah tidak, jaga makan tidak, kumpul steps pun tidak. Buang masa sahaja. Sebab nak year end agaknya so holiday mood sentiasa. But at the same time dok bising pasal berat badan dah naik, rumah tak ok, kerja ntah apa-apa...

Semalam aku amik cuti so pagi aku pegi jalan-jalan kat IKEA and petang pegi massage kat CurioSpa Bangi. Pagi tu boss ada wassap pasal kerja. Aku nego untuk antar proposal in Feb (sebab aku tengah nak abiskan tulis case study) tapi jawapan dia tu tak support langsung, membebel. Menyampah!

Alhamdulillah, aku mohon kat Allah supaya bagi aku semangat untuk jadi efficient balik. Hari ni rasa refreshed, tak sure sebab dah dapat urut badan atau  dah deeply thought about how to respond to unimportant things such as unfavourable remarks from the boss.

I kept reminding myself, takkan sebab 1 orang yang tak penting dalam hidup aku menyebabkan aku lose everything. Biar dia dengan dunia dia, yang penting aku keep progressing and developing my strengths. Don't let unfortunate events causing you to lose focus of what's important in your life.

So dengan semangat baru, hari ni aku nak settle apa-apa yang penting and start planning for 2023.

Satu yang tak achieve tahun ni. Sedih sebab macam tak dapat nak khatam sekali lagi in Dec seperti yang aku target. Sebab last week dah period and pastu tak plan apa-apa camna nak cover. Ada lagi dalam 100 lebih pages....

No comments:

Post a Comment