Tuesday, January 3, 2023

Welcome 2023

 Alhamdulillah, macam bersemangat pulak aku masuk Y2023 ni....harini dah masuk kerja.

1. Weight Management

Tahun ni aku nak tumpukan kepada kesihatan so kena jaga makan, banyakkan pergerakan. Pagi tadi dah start buat yoga. Aku selalu follow Yoga With Adrienne (30 days yoga series). Tajuk kali ni ialah "CENTER". Azam aku nak abiskan 30 hari tu and rekod kan.

Aku pikir balik apsal aku dah lama tak buat yoga. Last year mmg kelam kabut sikit...transition antara MCO dan bukan MCO. Pastu boss baru masuk pulak, yang kita tak tahu caner resam dia. Bila ingat-ingat, mmg aku tak aktif sejak terjangkit Covid 19 (Feb) tahun lepas....pastu routine dah berubah bila dah kena masuk opis (June).

So tahun ni akau nak start balik buat yoga pagi-pagi. Mengaji tu plannya kat opis. Harap terlaksana.

Jadi everyday buat yoga. Karbo aku cuba nak kurangkan. Bawak bekal tiap-tiap hari. Masak makanan sihat untuk dioghang e.g macam bibimbap (banyak sayur). Husband aku pun dah nak start jaga badan so harap dia boleh terima la...

For food, nak track calories and amik gambo makan apa everyday.

Haritu ada came across kat IG, dia kata camni....instead of saying 'I will lose 15kg', say 'I will weigh 65kg by Dec'...sebab dia kata the brain tak recognize pun berapa weight yg kita nak turun...

2. Self development

Nak cuba side hustle guna IG

3. Haji

Kena start baca pasal ibadah haji. Nak put in surat rayuan.

4. Home improvement

Project porch tak terlaksana tahun lepas. Carry forward tahun ni termasuk living room dan stor bawah tangga



No comments:

Post a Comment