Tuesday, July 14, 2020

Post MCO: Anak-anak dah nak masuk sekolah

Baru lepas antar Jasmin ke SGS tadi. Ada SOP: parents x boleh kuar dari kereta, barang yang student boleh bawa limited to 4-5 bags/luggage. Memang kejap gila tadi, tak sempat peluk-peluk Jasmin. Dia yang kata dah boleh balik, aku pun turutkan saja. Aku kata nanti call tau...

Esok Kasyif pulak. Camna agaknya bebudak bila nak start sekolah balik. Lutfi minggu depan 22hb July. Then tadi ada wassap kata Irdina kena duduk hostel starting Aug. Scholars kena duduk hostel, haritu kata study online sampai Dec. By the way, Alhamdulillah Irdina dapat scholarship Telekom...Thank you Allah!

Rumah akan sunyi kembali. Sunyi tu tak lah sunyi sangat. What will be missed is the moment dapat duduk di rumah sama-sama di mana semua ada. Selalu cuti sekolah, anak ada di rumah, mak bapak pulak takda. Weekend, mana yang duduk asrama takda pulak di rumah.

Mak bapak akan sibuk kembali pergi bekerja, rendah jem. Aku harap WFH ni really a new normal for my company, jangan main cakap je. Sat lagi suh jugak staff pegi office...hope not.

Sedar tak sedar, anak-anak aku dah besar. Bakal meneruskan hidup masing-masing. Aku sebagai ibu sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kejayaan mereka. Sentiasa taat perintah Allah SWT, dipermudahkan urusan, diluaskan rezeki, bakal mencipta kejayaan yang diidam-idamkan. Aku tak mintak banyak. Aku harapkan yang terbaik daripada Allah SWT dan anak-anak yang sentiasa mendoakan keampunan untukku bila aku dah takda nanti...

No comments:

Post a Comment