Monday, July 13, 2020

Update drawer

My next project is to update my drawer. Condition drawer tu elok lagi, cuma roda rail ada yang dah pecah so bila tarik laci tak smooth la. Dulu aku pernah repaint drawer masa aku mengandungkan Irdina. Buat kaler-kaler untuk simpan stuff baby. Anak sulung la katakan, semangat betul aku. Tapi kali ni aku tak re-paint sendiri la kot sebab kat sini takda tester pot (dulu aku beli tester pots je, tu yang boleh multi color). Aku cari idea aku nak update drawer tu jadi apa. Trend sekarang glass drawer tapi maintenance leceh pulak nanti. Aku rasa payah sikit nak buat DIY project kat sini. Either that or aku sebenarnya dah tak larat cam dulu....isk.

Last-last aku kata, buat simple project dah la. Yang penting, jadi. Then aku dapat idea, aku boleh try outsource re-painting work dengan Astana Jati bagi sama dengan warna katil. Pastu tukar rail dengan knob. Siappp...Advantage sekarang ada Shopee/Lazada, boleh beli parts online. Aku jumpa drawer rails and knobs yang berkenan. Rails dalam RM50 in total, knobs dalam RM64. Tak sure re-paint jadi berapa RM. Nanti aku tanyakan kat Astana Jati

I think this would be a totally transformation project!

No comments:

Post a Comment