Monday, April 5, 2021

Siapa sangka

 Got to know someone (not from my department) is sick and bedridden. Totally unexpected! He helped us during the J1FK programme back in 2015. He was fit, a part time gym instructor....tapi siapa sangka! 

Ya Allah! Besar sungguh kekuasaanMu! Subhanallah! Aku amat-amat insaf, aku menangis sekarang ni....tak tahu apa yang aku nangiskan. Aku rasa aku hamba yang tak tahu diuntung, mengeluh pada menda2 kecil, tidak menghargai apa yang aku ada....aku juga amat sedih buat hamba Allah itu kerana dia seorang insan yang baik. Ya Allah! Engkau sembuhkan kan la dia....Ampunkan dosa-dosanya Ya Allah... sesungguhnya dia masih muda Ya Allah! Berikan dia peluang Ya Allah! Ringakan bebannya dan sembuhkan dia Ya Allah!....

Ia seperti menguatkan lagi keinginan ku untuk berhenti kerja sebab bila dah sakit, apa pun tak boleh nak buat. Kalau dah sakit, company tak amik kisah pun...dan semalam, bila baca balik nota kuliah Ustazah Norhafizah Musa 'kalau kejar akhirat, dunia akan ikut'....kalo aku berhenti, aku nak kejar akhirat (harap dikota apa yang dikata) 46 tahun aku alpa dengan hal dunia....


No comments:

Post a Comment