Tuesday, December 14, 2021

My long lost friend Zied

Alhamdulillah, seperti Allah SWT mengabulkan wish aku untuk contact balik my long lost friend, Zied.  Aku ada contact dia sekali sekala, tapi dia jawab sepatah dua saja. Paling recent ialah 2018, itu pun tak cakap banyak....aku pernah melukakan hati dia dulu, so I thought maybe dia masih marah kat aku.

Then this year she contacted me and I was thrilled! Pastu dia ada balik Msia in Sept and duduk rumah kakak dia which is near to my house. Sebelum ni kalo dia balik Msia dia takda inform aku tapi dia kata memang tak sempat pun kalo nak jumpa sebab packed dengan jumpa family/sedara mara. Aku paham dan aku takda terasa hati pun.

After flight sebab tengah COVID ni, dia kena self quarantine dulu. So masa dia nak potong gelang, kakak dia tak dapat antar dia kat Klinik Kesihatan so aku volunteer nak amik/antar dia. Rasa best sebab dapat bantu dia. Then dia lepak umah aku jap....we make plans for the weekend. Aku ajak dia gi spa and dia OK nak buat mani/pedi so I booked CURIO SPA on Saturday. Dengan anak lelaki dia sekali buat mani/pedi....haha!

Thank you Allah pertemukan kami semula. Physically she hasn't changed a lot but the way she speaks, she's a lot pious than me! I pray to Allah SWT lindungi la dia dari mara bahaya, fitnah dunia dan tetapkan imannya...semoga dipermudahkan urusannya, tabah dan bahagia dunia dan akhirat.





No comments:

Post a Comment