Tuesday, December 21, 2021

Sambutan birthday ibuku yang ke 67

 Jumaat aritu aku dah siap-siap amik cuti. Lunaskan 2 tasks pagi-pagi lagi and bertungkus lumus memasak untuk lunch. Masak Nasi Ayam saja...patutnya senang tapi ntah kenapa aku kelam kabut juga. Alhamdulillah, sempat buat dessert sekali and settle before mak aku sampai...

Esoknya kami menginap 1 malam di hotel Marriott Putrajaya. My little sister dah booking 5 bilik hotel kat situ guna voucher yang dia dapat sebab dia join membership so 3 bilik kira free (kira dia belanja la). Kira punya kira, husband aku malas nak ikut sebab nak bagi jalan pada orang lain untuk tido hotel. Kalo dia ikut, nanti nak kena pikir sapa tido mana. Kalo dia tak ikut, kira my mum tido dengan aku with my kids so tak payah la nak bahagi bilik lelaki and perempuan.

Memang takda plan beria bagai, cuma aku ada treat mak aku spa treatment kat Marriott. Actually kalo ikut website, spa dia tutup and kena pegi IOI Palm Garden kalo nak gi spa. So aku pun call IOI Palm Garden nak booking...Alhamdulillah, dia kata by Saturday dioghang dah pindah ke Marriott. Yes! Kan senang, tak yah la nak kena naik transit pegi IOI Palm Garden pulak. Kami book pukul 3.30. Aku pilih reflexology dan urut kepala/bahu/spinal. Aku tak pilih massage full body sebab takut mak aku tak mau bukak baju.




Alhamdulillah therapist OK, massage dia berasa. Tapi ambiance tu kureng la sebab baru pindah kan...bau aromatherapy from minyak pun takda. All in all aku puas sebab akhirnya dapat treat mak aku spa treatment. Massage ambil masa 2 jam so kami abis dalam pukul 5.30pm. Pastu balik bilik, buat surprise kat mak. Adik aku dapat complimentary cake (ada 3)...puas la makan kek.

Dalam 7.30 pm dah nak siap-siap pegi makan kat Balqis Restaurant kat Ayer 8. Aku dah buat reservation and set menu sekali. Nervous jugak takut servis lambat or not as expectation. Alhamdulillah, semua berjalan lancar. Makanan ngam-ngam, lebih dalam 2 tupperware kecik saja. Mulanya ada bday surprise orang lain...ada 2 orang. Pastu saja adik ipar aku suggest beli pinacota buat as cake untuk my mum pulak. Yg syok sebab ada lagu birthday in Arabic...best pulak lagu dia! Haha!

Thank you Allah! Dia sebaik-baik perancang!....Semoga ibu ku sihat walafiat, dikurnia rezeki yang luas, dipermudahkan urusan, tenang dan bahagia. Aku sayang ibuku, berilah aku peluang menzahirkan kasih sayang ku....Aminnnn


 

No comments:

Post a Comment