Monday, December 6, 2021

Re-organize dapur

Tetiba aku semangat pulak nak re-organize dapur. I mean reorganize barang-barang dalam kabinet. Asalnya aku nak kemas kabinet yang aku letak periuk, nak kuarkan barang-barang yang aku rasa nak let go. Nak bagi ruang pada periuk baru sebenarnya...hehe. Masa tu dalam pukul 5.00 pagi, ingat nak masak sarapan untuk Lutfi pegi sekolah. End up aku masuk nuggets dalam airfryer saja sebab dah sibuk mengemas.

Pastu di melarat ke kabinet cawan la, kabinet kuali la, kabinet pinggan...basically semua la.... Yang aku buat ni hari Rabu, hari aku nak pegi IKEA. Aku pikir dah alang-alang nak gi IKEA carilah kitchen organizer sekali kalau ada.

Hari Khamis aku keje so aku sambung hari Jumaat sebab aku cuti. Hari Sabtu aku cari organizer kat Mr DIY and jumpa. Hari Ahad pegi lagi Mr DIY kat Bangi Gateway and jumpa juga apa yang aku cari.

I am inspired by gambar-gambar dalam Pinterest tapi diingatkan juga jangan terpengaruh dengan organization yang kena beli banyak-banyak container tu....kalo kita duduk rumah saja takpa.

Cantik kan...from this link

My cabinets



Lupa pulak nak amik gambo before....kotor Ya Rabbi!

Items yang banyak pakai yang bawah sekali je...Yg lain tak pakai

Main tenggek-tenggek jer



Semua cawan/ glasses dikeluarkan masuk bakul


Will update on the progress. Petang ni nak pegi Mr DIY lagi nak tukar rack yang beli semalam sebab besar sangat, tak muat masuk kabinet....

No comments:

Post a Comment