Saturday, December 4, 2021

Menghabiskan Annual Leave 2021

Aku dah start nak abiskan cuti tahunan 2021. Cuti aku mmg banyak dalam 18 hari lagi sebab MCO and sebelum ni kerja banyak sangat  sampai takleh nak cuti. So December je la aku berpeluang guna cuti-cuti aku tu.

Alhamdulillah, mostly apa yang aku listkan yang aku kena buat dapat dilaksanakan. Terima kasih Allah....

Rabu 1 Dec 2021

Aku ada amik cuti hari Rabu 1 Dec. Asalnya takda plan nak buat. Last minute aku plan nak dedicate pegi IKEA/MyTown. Boleh aku survey tengok cabinet yang aku aim depan mata dan exercise jalan kaki dapatkan steps. Keluar rumah kul 9.20 pegi MRT Kajang. Duration dari start naik MRT sampai MyTown dalam 45 min juga so sampai MyTown/IKEA dalam kul 10.30 am. Awal lagi so kedai memang baru bukak and orang tak ramai, tak orang mmg dah ada la kat IKEA tu. SOP wise mmg dioghang strict and check. Plan asal mmg ada member yang pegi IKEA juga tapi last minute cancel sebab dia terlupa dia belum fully vaccinated lagi.

Aku takda la nak beli apa sangat sebab naik MRT kan...saja nak tgk-tgk je. Sekali tu ada colleague sorang lagi inform dia nak mai juga IKEA and dia bawak kete. So daripada tak beli apa-apa, aku habis la jugak dalam RM500 sebab beli

Sikit jeee

  1. SORTERA storage untuk letak kotak susu dan botol kaca untuk recycle RM120
  2. EKTORP sofa + foot stool cover RM240
  3. SERVING DISH sebab yang aku selalu kat rumah dah sompek. Aku beli 3pcs RM80
  4. DRONJONS magazine file nak guna as kitchen organizer RM30
  5. RM30 lagi beli MAMMUT kerusi  budak RM30 sebab ada member kirim

* Aku tengah semangat nak reorganize kitchen ni. Sampai sekarang tak settle lagi....kuang 3x

Tak perasan mask letak atas kepala

Lapoooo...

Jumaat 3 Dec 2021

My TO DO LIST

  1. Amik IC baru
  2. Hantar Kakak pegi TBS
  3. Make appointment for Putih (dah contact vet tapi tak fix date lagi)
  4. Facial: terjebak beli products around RM1,000 tapi product aku mmg dah abis pun

No comments:

Post a Comment