Wednesday, April 6, 2022

Premier Saham Mastery 2.0: Aku dah start belajar

 Alhamdulillah, aku dah mulakan langkah follow kelas Premier Saham Mastery 2.0 start hari Isnin haritu. Ada 5 modul kesemuanya. Dah 3 hari aku amik masa dalam 1 jam camtu untuk belajar ikut modul. Bila start tak fokus, aku stop and sambung esoknya. Ingatkan akan amik masa sebulan nak abiskan modul tapi kira harini aku dah tengok semua. Actually, tengok je la dulu nak tahu whether content menepati apa yang aku perlu tahu. 

Belajar

1 modul ada dalam 3 ke 6 video. Aku tengok sambil buat notes cikit-cikit. Bila Tuan Nizam buka KLSE Screener, aku bukak jugak...hands on, cepat sikit ingat. Memang OK kalau follow class online. Boleh stop and playback, memang boleh ikut pace kita. So ini baru 1st round. Plan nak go through Fundamental Analysis, Technical Aaalysis dan Trading Plan lagi sekali. Aku pun ada menguap jugak bila belajo! Haha! Macam belajar kat kelas jugak! 

Ilmu baru

Ilmu baru yang aku dapat ialah cara nak baca chart untuk buat trading plan. Although sebelum ni memang ada join and tengok video kat youtube, tapi yang ni memang betul-betul basic untuk orang yang tak tahu camna nak start....macam aku! Modul dia ringkas je, terus guide nak buat apa. Takda nak define terms lebih-lebih. Item yang tak perlu tengok dia tak explain. Reason kenapa pun dia tak explain unless it relates to objective nak start trading. I guess kalo nak tahu boleh tengok kat youtube kot. My favourite content is Technical Analysis. I guess this is the gist kelas-kelas saham yang berbayar kot.

Alhamdulillah, the class has provided me new knowledge for me to go forward. Next aku kena buat trading plan la kot and mintak Tuan Faizal check. Aku ada 6 months untuk utilize the platform

No comments:

Post a Comment