Thursday, August 4, 2022

Hari ini dalam sejarah (ke 3)!

Hari ni first time aku akan attend syndication ke Board of Directors (BoD) sebab ganti boss aku kena Covid. Aku catat sini sebab aku macam nak track mini achievements and practices done in terms of improving communication and presentation skills. 

 Alhamdulillah seperti ada perubahan sejak aku dah rajin baca Al-Quran. Aku dah tak nervous ya amat macam selalu. Sikit-sikit tu biasa la. Kalau dulu, mau seminggu pikir pasal presentation sampai mengganggu tidur. Fokus sangat kat presentation sampai keje pun ada lambat sikit buat. Sekarang mindset aku dah berubah...ini semua hal dunia. Buat saja, bergantung harap la kepada Allah SWT supaya semua berjalan lancar. Kalau orang marah, iya kan saja tapi kalau kita ada point nak cakap, cakap dan jangan simpan. Orang nak terima tak terima belakang kira. Kalau tak OK, Allah SWT nak bagi pengajaran supaya kita improve. 

Yang penting, aku kena up saham akhirat kalau nak masuk syurga. Baca doa banyak-banyak supaya orang paham apa kita cakap, orang nasihat bukan marah dan aku akan dapat sesuatu daripada pengalaman tersebut. Betul la orang kata. Dekat kan diri dengan Allah SWT. Allah itu Maha Mendengar dan Maha Pengasih. Ya Allah, Kau permudahkan urusan ku harini, lancarkan lidah dan minda ku, sesungguhnya Engkau Penciptaku....Allahuakbar!

The experience
It was a syndication session with En Nizam ANIMONSTA. My CEO yang banyak cakap, aku tambah sikit-sikit je...haha! Takpalah, pengalaman tu yang mahal. 



Buttons they have received


Lepas syndication, En Nizam bawak tour office dia...best, vibe orang muda dan modern. Siap bagi momentos lagi. Balik citer kat anak, excited dia dengar....


Thank you very much ANIMONSTA!


No comments:

Post a Comment