Monday, June 19, 2023

Mencari kekuatan dan inspirasi

 This weekend tak pegi mana-mana. Rasa macam ni 1st weekend yang tak sibuk after balik from Rome. Actually baru 2 weekend saja after Rome. Last week balik Perlis. 

Aku cuba untuk jadi productive sebab the 1st week balik from Rome, either aku jet lag atau tak sihat. Macam tak buat apa-apa. Last week started with Friday, aku tengok balik pending office work. Mula-mula tu memang rasa malas sebab aku memang dah tada hati kat kerja. Tapi aku pujuk hati supaya buat yang terbaik to leave some achievement before aku berhenti. So harini in sha Allah aku cuba jadi kreatif and get things done!

EVO tenant aku nak keluar awal. Patutnya contract 1 tahun dia abis Oktober. Dia bagi alasan Sudan tengah bergolak so takut tak dapat bayar on time. Patutnya aku boleh forfeit deposit dia tapi aku kesian dan dia pun bayar on time. So sebagai tanda terima kasih dan syukur kepada Allah SWT, aku return 90% of the deposit kepada dia. Lunch time Jumaat tu aku pegi check EVO and pulangkan deposit kepada dia. Aku pun kenalah bersihkan unit tu sebelum new tenant masuk.

Aku bersihkan EVO hari Ahad pagi sebab hari Sabtu occupied dengan chauffeuring Lutfi and Kasyif dengan aktiviti masing-masing. Lutfi ada Sinar Sabtu sampai pukul 12.30. Kasyif ada badminton sampai kul 12.00. Aku mintak husband aku amik dioghang nanti sebab aku ada appointment facial kul 12.30. After facial, kitoghang saja-saja pergi tengok kereta EV Ora Good Cat. Tak tahu la husband aku, tertarik dengan kereta EV agaknya. Aku tanya husband nak beli ke...dia kata ya. 'Pastu Abah bayar ke?' aku tanya sebab aku kan plan nak berenti 2025. Dia kata 'ya'...Seyes aaaa.....

Back tu EVO, after aku brisk walk kat denai pagi Ahad, aku shoot pegi EVO kul 9.30 am, Ingatkan kul 11.00 boleh abis, sekali tu kul 11.45 baru rushing nak balik rumah. Rushing sebab kitoghang dah plan nak makan Bananabro kat Bandar Seri Putra. Actually EVO tu nampak bersih pada mata kasar. Tenant tu kira ok la bersih kan unit sebelum keluar. Cuma habuk tu ada, I'm guessing dia tak tinggal pun kat unit aku. Tapi kipas MashaAllah! tebal gila habuknya! Sib baik la kipas je, yang lain should not take much time to clean. So aku vacum dengan Dyson and lap habuk. Memula rasa macam 99.9% dah siap tapi terpandang pulak hob. Alamak! Ada minyak la dalam grease collector dia....kalau tak bersih kan nanti menebal la jawabnya. Menda-menda camni bukan tenant amik port kecuali dia jenis yang pembersih and teliti. Nak bersihkan, tak sempat dah sebab dah janji nak makan Bananabro. Aku decide aku kena datang lagi for final clean. Kipas, hob, toilet and vacum sikit-sikit.

Plannya petang ni aku nak pegi kejap lepas keje. Agak-agak sempat tak 1/2 jam? Kuang3x. Kalau sempat banyak menda aku boleh achieve:

  1. Inform K Taty unit aku dah ready and serah kunci kat dia
  2. Beli Ayam Goreng Kunyit for dinner kat Max Value
  3. Beli green apple kat Max value
  4. Checkout Max Value kalau ada offer on ayam/daging/seafood
Harapan aku minggu ni aku dapat gerakkan activity on content creation....

No comments:

Post a Comment