Thursday, June 22, 2023

Doing something different

Doing things differently

Semalam ada tertengok youtube iChang cakap pasal dia burnt out. Dia kata dia rasa macam asyik buat menda yang sama jek....amik video, makan, pegi jalan, amik video, makan....

Semalam juga, kelas ngaji dapat khatam Al-Quran kali kedua. Alhamdulillah....asalnya kan after solat Maghrib, niat dah tak nak sambung kelas dah sebab kekadang tu rasa malas tu ada. Tapi macam tak terluah bila ustaz tanya. Yang menjadi pembakar semangat balik ialah bila ustaz kata kita dipilih Allah SWT untuk membaca Al Quran. Ya Allah! Insaf sekejap....kelas pun sekali seminggu dalam 1 1/2 jam. Kalau takda kelas ni, ntah aku akan baca Al Quran atau tidak. Ustaz ada kata, takpa kalau tenggelam sekejap tapi kita akan rasa macam missing something bila tertinggal tu....Ya Allah! Semoga aku istiqamah Ya Allah!

Then semalam ada terbaca wassap cikgu SKJ 4 pasal gotong-royong sekolah hari Sabtu untuk sapa yang nak volunteer. First instance, aku macam tak amik port tapi tengok juga la nama yang baru volunteer baru 3 orang. Tapi ntah kenapa pagi tadi rasa macam nak volunteer so aku pun bagi nama. Agaknya dok teringat video iChang pasal kebiasaan and do things differently. So I thought by giving my name, I am actually trying to get out of my comfort zone too. 

Content creation journey

All these are because I've been thinking about my content creation journey. Still nothing promising but I have to keep going. Haritu ada buat reel yang aku rasa best tapi views hanya 74. Nak sedey dah tapi aku pegang just keep on practising. 

Aku juga 1st time interact dengan Dek Wa sebab tengok dia active buat posting on produk yang dia jual.

Semalam ustaz pesan untuk selitkan hajat kita bila ustaz baca doa khatam Al Quran. Aku mintak dengan Allah supaya beri petunjuk dan permudahkan usaha aku untuk jana pendapatan from social media.

No comments:

Post a Comment