Saturday, March 2, 2024

Still belum finalize plan for reno

Hari ni 2nd March. Aku tinggal berdua saja dengan Jasmin. The boys and Abah balik Jelempok. Irdina masih di kolej.

Ntah kenapa harini rasa lapang saja. Boss pun tak cari 2-3 hari lepas. Rasa tenang. Pagi tadi pegi jalan kat denai half way sambil dengar Mel Robbins on 'train you brain to manifest'. Half way sebab kaki kanan injured sebenarnya masa buat steps kat rumah hari Selasa pagi lepas. Dr described as 'soft tissue injury on right ankle'. So tak nak la beria sangat berjalan, nanti lagi lambat baik. Alhamdulillah it's recovering although not fully. Hari ni ada booking body massage session jugak at 5 pm, ingat nak mintak urut kaki sekali.

Plan pagi tadi nak pegi IOI City Mall pagi tapi Jasmin tak bangun lagi. Apart from that ingat nak finalize reno project, fixing what I really want. Still takda jawapan. Banyak sangat menda yang aku consider termasuk nak besarkan bilik belakang ke untuk hari tua?

Ya, aku nak yang minimal supaya tak susah nak mengemas. Dalam kepala bila aku duduk rumah nanti, aku akan mengemas cam Scandish Home . At the same time, I tak nak reno lagi so kena pikir betul-betul yang ni. Aku pikir rumah ni aku kena suka sampai aku tua so kena fit untuk aku, anak cucu.

Aku dah ada collect images menda-menda yang aku suka. So features yang confirm aku nak:

  1. Hidden TV feature wall. So bila orang datang and nak formal sikit, boleh camourflage TV and space rasa formal. Untuk husband bawak kawan-kawan dia. Atau untuk kurangkan aku tengok TV...kuang3x
  2. Flexible seating area untuk family as well as formal guests. I want to bring in more guests to my home. Entertain family and friends. Husband boleh buat discussions dengan kawan-kawan.
  3. Porch yang welcoming with sections for hydroponics and tempat lepak. Jadi sliding door nak ganti dengan bifold door. Kat area tu ada seating and plants.
  4. Balcony nanti nak buat port healing so nak letak plants kat situ. Tengah pikir camna nak lindung
  5. Storage pulak, memang nak buat bawah tangga. Sebelahnya nak letak buai sebab area tu selalu jadi tempat kumpul habuk. Bila letak buai, tak perlu la nak alih kerusi untuk vacum.
  6. Besarkan bilik atas (kids)

Aku rasa reno ni kena buat lepas aku berenti kerja supaya aku boleh monitor. Kena sewa tempat lain kot.

No comments:

Post a Comment