Monday, July 18, 2016

1st day transit for Kasyif, trial exam for Jasmin

Transit
Kasyif dah start pergi transit kat Al Haziq harini. Camner agaknya ya? He was very positive this morning. Bangun dan pergi sekolah pun awal around 7.15am. Alhamdulillah....

Pagi tadi aku tuliskan note supaya dia tak lupa:
Letak baju sekolah agama dalam beg
Letak selipar dalam plastik, pastu letak dalam beg
Letak hanger dalam beg

Nanti petang, Jasmin akan amik and bawak balik beg dia ke rumah.

Can't wait to ask how was his day today....

UPSR trial
Hari ini juga trial UPSR untuk Jasmin. Ada jugak pesan sikit-sikit masa antar dia ke sekolah. Aku tak nak put pressure on her. After all, it's only academics. Tapi aku perasan macam dia lap airmata. Alamak dia rasa pressure ke? Sian pulak. Nanti balik nak tanya dia. Tapi Jasmin ni memang senyap sikit. Bukan Jasmin saja, Irdina pun cikgu kata senyap. Aku tak kisah, asal anak aku bahagia. Teringat pulak masa Jasmin attend Smart IQ, memang dia ada emotional meltdown. Jasmin seorang yang penyayang. Mungkin emosi dia sangat sensitif.

Hope today was not bad for her....

Tinggal 3 minggu lagi before bibik balik. Husband nak offer buat open permit (valid setahun) kot-kot dia rasa nak datang balik.....

No comments:

Post a Comment