Thursday, July 21, 2016

Menyapu & memasak dalam 1.5 jam

Paling mendebarkan untuk aku bila bibik takda ialah memasak. Aku ni tak berapa cekap kat dapur, agak slow compared to bibik. Tapi aku suka memasak... ikut tekak aku! Haha!.... The challenge will be whether I can prepare breakfast and dinner in the morning by 6.00am. Plan nak bangun kul 4.30am and settle by 6.00am (1.5 hours).


  • Aku akan menyapu tiap-tiap hari (20 min)
  • Mop selang sehari atau bila ada start ada rasa x best (20 min)
  • Masa hari yang tak mop, aku nak buat tabata
  • So tinggal 50 min untuk prepare meals


Masih belajar through working mums' blog, tips and trick how they cope with the morning regime. Aku pun sedar, aku takleh ambitious sangat. Tak mau guna processed food la (eg sausage, nuggets etc), tak mau guna kicap, sos la...nak masak western sedap-sedap la sebab actually ia amik masa gak kecuali aku pre-prepare the meals. Maybe my aim at early stage should be to focus on how to complete dari menyapu ke memasak dalam 1.5 hours instead nak masak properly for kids (meaning terpaksa guna sekali-sekala frozen food walaupun ianya bukan makanan sihat).


No comments:

Post a Comment