Monday, January 7, 2019

Jangan tangguh

Hari ni the 1st full week of school week. Last week 3 hari je sekolah, so aku masih rilek lagi. Pagi ni aku bangun cam tak semangat, rasa letih je. Rasa nak rehat lagi... pastu wonder sebab apa. Sebab dah tak makan Royal V ke, sebab tak pergi exercise? Sebab badan dan berat? Ntah la...

Last weekend tak duduk rumah, pegi Bangi Wonderland on Saturday & pegi SGS tolong settlekan laundry Irdina sbb washing machine sekolah rosak. Aku masih belum dapat rhythm routine aku untuk 2019. Banyak menda nak buat tapi...boleh ke?

Mengaji
Dah call Al Baghdadi last week. Kononnya nak masukkan Lutfi and aku nak revise bacaan. Kelas dewasa Khamis malam 8.00 - 10.00, 2 jam. Alamak! Lamanya 2 jam?!  See, see...setan dah cucuk aku kat situ.

Lose weight
Nak lose weight tapi tak set target lagi. Kali ni aku nak exercise sekejap je tapi tiap-tiap hari. Sekejap tu pun tak jumpa waktu yang sesuai. Nak buat pagi, sekarang aku bangun kul 5.00. Memang sempat prepare breakfast/masak je la. Tahun ni Jasmin pun sekolah pagi so pukul 7 memang dah kena keluar.
Plan nak exercise dalam 20 min setiap pagi, then 2 kali pegi buat treadmill kat EVO. Pun tak buat apa-apa lagi since 1.1.2019

Iskk.....

No comments:

Post a Comment