Friday, June 21, 2019

Makaroni Bakar

Hari ni ada jamuan raya kat SKJ4. Aku try masak Makaroni Bakar. Actually dah try dah last week untuk jamuan raya KAFA tapi last week tak cukup bahan. Aku masak je ikut apa yang ada. Aku guna canned tuna sebab kat rumah takda stock mince meat.

Ni yang buat last week. Letak tuna

Kali ni pun aku guna daging burger Ramly (guna apa yang ada) ganti mince beef. Nanti aku tulis resepi kat bawah as reference nanti kalo aku tak ingat camna nak buat.

Cuma aku gagal buat makaroni tu melekat. Dah letak telur 4 biji dah, tak jadi jugak. Kena check resepi kat blog orang.

MAKARONI BAKAR (for big group)

1 packet macaroni_rebus
3 keping daging burger
1 bungkus frozen mixed veggies
2 bungkus kecil rempah kari daging
1-2 biji bawang besar
250g shredded cheese. Actually kena tambah lagi kalo nak cheesy

Bahan lebih lain yang aku guna: Sour cream, daun sup

Aku bakar 175celcius selama 20-25 min. Bila kuarkan dari oven, aku decorate ngan letak mayonis, chilli flakes dan dried parsley.

Alhamdulillah, dapat memasak untuk anak-anak....

Nampak kan plastic cheese tu. Kalau nak puas, kena tambah lagi cheese

2 untuk sekolah, 1 untuk rumah, pinggan untuk MLong


No comments:

Post a Comment