Monday, April 15, 2024

Back to work from Raya

 Raya was a blast. Kami jadi tuan rumah hari raya pertama. Aku tak masak sebab adik ipar aku sume rajin masak. Aku amik part kemas rumah kat depan. Memang langsung tak masuk dapur kau! 

Aku sekarang kat opis. Alhamdulillah, dah lama tak rasa tenang macam ni. Dapat siapkan 1 proposal paper. Ramai cuti lagi kot. Harini takda orang cari...

Aku tengah memikir renovation yang nak buat untuk rumah. Kalau tengok costing, pergh. Idea banyak ni nak buat macam-macam. Yang penting aku nak hidden TV wall feature and lots of storage. Berangan memang banyak. Budget RM100k. Aku kena buat in phases, tak boleh sekali gus.

What we lack is storage. Tapi kena declutter juga. Furniture sekarang pun tak berapa kena. Nanti bila aku dah tak kerja, aku nak jual la perabot yang ada. Dapat la top up untuk beli furniture baru. Semua main ribu-riban je sekarang ni. Ingatkan nak reuse BILLY buat wardrobe tapi masalahnya BILLY tu narrow, tak boleh muat hanger.

Kalau re-use BILLY buat storage utility, possible tak? Hmmmm...kena tengok.



No comments:

Post a Comment