Monday, April 25, 2016

Mesin jahit pemberian ibu


Mesin jahit kat rumah aku sebenarnya mak aku bagi lama dah, mungkin masa Kasyif lahir (2009). Masa terima tu happy jugak, terbayang projek quilted blanket dan window blinds. Unfortunately, masa tu jek rasa motivated sebab bila dah sibuk dengan anak dan kerja, terperuk la mesin jahit tu kat sudut bilik... nasib baik ada cover, kalau tak dah tebal habuk agaknya.
Singer model lama. Basic.
Thread holder dia patah sikit tapi tak affect performance
Mak aku beli di pasar karat Batu Pahat. Nak beli baru mau beribu RM. Beli 2nd hand kat pasar karat tu rasa dalam RM100 lebih sikit jek. Walaupun thread holder dah patah sikit tapi mesin masih berfungsi dengan baik.

Baik sungguh mak aku teringat kat aku dan bagi hadiah mesin jahit letrik ni. Terharu sesangat... Guilty jugak sebab tak pernah pakai. Bila Irdina nak siapkan projek jahitan dia aritu (citer di sini) barulah terhegeh-hegeh nak guna. Bila dah tau nak guna ni rasa macam nak menjahit pulak...Muahaha!

Pedal elektrik
Aritu dok mencari pedal elektrik ni la yang jadi sebab Irdina tak buat-buat projek jahitan dia. Last-last jumpa dalam laci (Alhamdulillah, jumpa jugak)

No comments:

Post a Comment