Friday, September 30, 2016

Bento I've prepared

The 1st week after bibik dah takda tu, semangat bukan main. Buat mini burger la, frozen begedil la... Terpengaruh tengok orang lain buat untuk anak-anak mereka. Then after a few weeks, aku still bekalkan the kids, cuma tak secanggih masa 1st week tu la. Sebab Jasmin pernah cakap kat aku 'mama buat jek yang simple-simple, tak yah nak bento-bento sangat!' Haha! Nak tergelak aku. Agaknya dia kesian tengok aku.... atau aku buat tak sedap? Muahaha!

Anyway, alhamdulillah aku rasa seronok prepare bekal dan masak meals untuk dioghang. Seronok bila tengok makanan abis la. Irdina pun ada cakap 'gemuk la camni. Tiap-tiap hari makan sedap!' Hihi! Kembang sekejap... Aku masak biasa-biasa jek. Alhamdulillah, anak-anak boleh terima. Kalau time malas atau penat atau takda idea, aku beli je. Dalam seminggu tak termasuk weekend, adalah satu hari 'cheat day' either makan lauk yang x abis semalam, atau masak frozen fried chicken atau beli lauk. OK lah tu. Aku bukan nak jadi the perfect housewife.....

No comments:

Post a Comment