Friday, November 18, 2016

UPSR and everything in between

Alhamdulillah, selesai bab UPSR. Semalam pergi sekolah untuk tunggu cikgu-cikgu umum keputusan UPSR SK Jalan Empat. Awal-awal guru besar dah warning jangan compare dengan tahun lepas kerana format baru KSSR. Aku dah berdebar. Tiba-tiba husband call (dia balik Perlis) tanya whether aku dah tahu ke belum.....Aku dah cuak. Oh dear! This doesn't sound good!

Instead of knowing from the teachers at school, my hubby told me Jasmin's UPSR result which the information he was given from his group Whatsapp. When I heard a C, my heart pumped harder. Alhamdulillah, yang lain-lain A, cuma English Writing dapat C. Aku bersyukur, it could have been worse. Sekarang aku nak tahu penerimaan Jasmin. Harap-harap dia tak kecewa sangat. And I hope I can console her and shows her that she's still my heart and soul regardless the result.

Ada 4 orang jek dari sekolah Jasmin dapat 5A 1C. 5A 1B ada dalam belasan murid, 6A ada 11 orang. So kira result Jasmin ni not so bad. Actually Jasmin dapat naik pentas bersama murid-murid 5A 1B, 6A. Bangga kejap... but i keep reminding myself, this is only the beginning.

My second concern now is whether dia boleh masuk SBP. Kalau amik 5A je, adalah harapan. Tapi kalau syarat kemasukan takleh ada C?.... Then again, camna nanti depa nak weigh between 4A 2B dengan 5A 1C? Or 6B dengan 5A 1C? Budak tu takda A pun tapi boleh masuk asrama.... aku pun tak tahu. Tunggu je la keputusan kementerian. Sebab tahun in calon yang dapat straight 6A cuma 4,896 daripada 400,000++ calon.

No comments:

Post a Comment