Monday, November 7, 2016

Kenapa malas sangat ni????

Berat dah naik sampai 73.3kg. Iskkk...sedih tau.

Since 17 Oktober aritu, dok makan sedap-sedap sebab attend training 3 hari kat hotel, dinner kat Mariott Putrajaya, belanja family makan masa konvo adik, team building kat Melaka. Yang paling recent sekali ialah attend kenduri kahwin kat Shah Alam. Exercise tak buat....class ke, Tabata ke...

Herbalife dah abis, belum order lagi. Aloe Vera pun tak beli lagi. Sekarang ni rasa macam nak rely kat Mayfair jek as a short cut....tapi sampai bila kan....

Memang dah nampak badan macam lembik-lembik. Kat belakang tangan, paha dengan perut. Seluar, kain baju kurung memang macam dah ketat kat area tu.

Aku rasa problem aku bukan setakat nak kurangkan lemak dalam badan. Maybe main problem aku ialah sistem dalam badan aku. Toksin banyak, x leh nak keluar. Paha pun banyak selulit. Aku ada baca kalau toksin tak keluar pun susah nak turun berat badan.

At the same time, aku nak ubah jugak supplement aku. Tak nak dah spend banyak-banyak kalau ada alternative yang lebih murah. Kali ni aku nak try product lain:

Beli aloe vera kat Jaya Grocer. Product Korea, harga RM10 (8% natural aloe). Sebelum ni guna Herbalife 473ml RM107 (harga member), Forever Aloe Juice about RM100, Cosway RM113 for 2.

Image result for aloe vera lotte jaya grocer
Lotte Aloe juice 1500ml RM10 per bottle
Image result for cosway aloe vera
Cosway Aloe Vera 500ml
           


Image result for cosway aloe vera juice
Forever Aloe Vera 1000ml
prodImage
Herbalife Aloe Concentrate 473ml

Try je dulu, nak tengok. Bulan malas nak kuar duit banyak-banyak. Kalau aku tak rasa Lotte Aloe tu berkesan, nanti aku amik balik aloe Cosway atau Herbalife.

Pastu aku beli jugak L-Carnitine. Memang cartinine boleh tukar lemak jadi tenaga tapi ntah ya ntah tidak product yang ni boleh.... nak try la ni! Heh...

Image result for l carnitine cosway
Cosway L-Carnitine RM104 per bottle
Apa-apa pun, makan kena jaga. So aku dah kena start on low carb diet dan exercise..... Aku dah start bawak bekal ke opis. Harap-harap, ia maintain sampai bila-bila....

No comments:

Post a Comment