Saturday, April 20, 2019

Ada orang nak sewa!

Aku target tahun ni aku start rent out my EVO unit. Sampai sekarang tak buat-buat lagi. Tinggal 1 je kena buat, pasang combination lock kat PO box so nak customer pick up kunci kat situ je. Tak payah pegi jumpa serah kunci. Dah beli bulan 2, baru nak try install 2 minggu lepas tapi gagal sebab tak tahu default combination apa. Beli kat Shoppee, murah je tapi takda instruction la...kuang 3x. Sib baik ramai yang jual and inform siap-siap default combination. Baru semalam hubby dah dicipher camna nak set no. baru, in sha Allah arini nak pasang.

Dannnnn.... ada my colleague tanya unit aku available tak sebab cousin dia nak sewa sebulan! Mula-mula aku cakap sewa sebulan RM1,200. Pastu aku pikir-pkir unit aku tu takda grill and washing machine. TV pun harapkan aerial EVO...kesian pulak. So bila dia nego mintak RM1,000, aku pulak offer turun RM900! Baik tak aku! Memang takleh buat business, asyik-asyik kesiannnnnn! Haha!

Bukannnn....aku pikir sebab dia 1st customer yang menyewa dan ngam-ngam time aku nak start rent out, so aku start murah lah sikit. Aku berharap kepada Allah SWT supaya akan dipermudahkan urusan EVO ni dan aku dapat consistent customers. Aminnnn....

Tappiiiiiii... aku dah start kena pikir, cleaning maintenance, bil letrik/air. Roughly maybe dalam RM300?

Ya Allah! Kau permudahkanlah urusanku, berikan ku jalan untuk mula business homestay ni Ya Allah!....

No comments:

Post a Comment