Saturday, April 13, 2019

KOREA: are we going?

My siblings plan nak berjalan ke Korea tahun ni. Nak ikut!

Lama dah tak berjalan pegi oversea since Japan in 2015. Patut pegi tahu depan ek, cukup 5 tahun. Tapi kot-kot dapat pergi haji tahun depan! Aminnnn! Kebetulan tahun ni my daugthers sit for their big exams. Irdina with SPM and Jasmin with PT3...So the Korea trip could be a gift for them for staying the course.

The best part is kalo jadi, ni 1st trip keluarga pergi oversea! Sebab apa 'kalo jadi'? Sebab aku tak dapat beli tiket lagi sedangkan adik-adik aku selamat dah (Ila & Imi) ! Of course kita nak tiket paling murah kan. So aritu masa AirAsia buat Zero Fare sale, kitoghang sume masuk la....aku asalnya macam dah dapat tapi sebab hati masa tu berbelah bagi sebab belum ada full plan, budget. Ya ke tak ya ni? Cost belum kira, ada tak duit? Bila betul-betul nak beli, aku dah lupa camna nak grab tiket murah...aku siap pilih dulu makanan lah, seat la. Patut terus bayar sebelum website tu hang, sebelum orang dah ramai masuk. Originally aku dah boleh sampai 'proceed payment', tinggal masuk credit card number jek. Tapi sebab tak sure bagai, biar je dulu.... then bila nak betul-betul beli, dah takleh masuk sebab orang dah ramai masuk!

Ila and Imi lepas. Dioghang pilih tarikh 29hb Nov. Tiket balik belum beli sebab tgk harga tak murah. Ila target RM700 return sbb compare ngan kawan dia. So dioghang nak tunggu sale dalam bulan May.

Mula-mula aku rasa reluctant sebab pikirkan cost. Masa Air Asia sale tu, takda background research langsung, tak discuss adik-beradik. Tetiba nak beli tiket....memang agak 'terburu-buru' la...Sekarang aku pun dah baca-baca pasal KOREA so boleh imagine dah....baru rasa nak pegi. Tambah lagi bila imagine pergi ngan family, rasa cam seronok especially budak-budak ni main dengan cousins dioghang.

So doakan aku dimurahkan rezeki supaya dapat beli tiket murah demi nak bawak mak aku jalan-jalan! Aminnnn!

No comments:

Post a Comment