Wednesday, May 29, 2019

KETO sepanjang Ramadan

Hari ni dah masuk Ramadan ke 24. Hari ni aku pakai baju kebarung purple yang aku target untuk pakai bila badan dah susut. Alhamdulillah muat! Aku selalu kalah dekat bahagian paha and montot..pear shape kannnn.... Baju kebarung ni beli ready made tahun 2017. Rasa besar pulak bila pakai harini...Chewahhh!

Yang paling bestnya, baju batik kesayangan pun aku muat bila aku try pagi tadi. Aku rasa aku kurus bila pakai baju batik ni. Happynya dapat pakai balik baju-baju ni...

Yang aku pelik, berat badan tak lari dari 70kg. Pagi tadi timbang 69.3kg. Makan lebih sikit, jadila 70kg. Fat % dah jejak 38%++. Alhamdulillah, memang aku target nak turun fat % sampai 35%. Dulu pernah jejak 40.1% so dah turun 2%.

Masa 1st week Ramadan, aku gigih buat KETO. Pastu 2nd week cam dah ada mengelat sikit, jamah nasi and mi. 3rd week aku period and ada cuti Wesak and Nuzul Quran so memang ke laut la. Berat badan masa 1st week dah jejak 68kg dah tapi lepas tu tak istiqamah!

Tang paha and punggung, aku tak rasa dah mengecil. Yang aku notice ialah gumpalan lemak yang sebelum ni tak nampak dan juga how bad my skin elasticity is. Gelebeh sana gelebeh sini....surprisingly, this has fired me up to be back to the gym after raya. Well done!

No comments:

Post a Comment