Thursday, May 16, 2019

Ramadan ke 11

Dah nak hampir separuh Ramadan. Aku ABC start semalam. Hari ni senggugut...Adoi!

In sha Allah esok ajak adik sefamily berbuka kat rumah. Tak plan lagi nak masak apa. Aku tak dapat balik kampung untuk cuti Wesak sebab suami tak da, pegi Shanghai 5 hari. Kami akan balik weekend lagi satu after dia balik dari Shanghai.

Alhamdulillah, Ramadhan tahun ni aku improve dengan attend kelas asas mengaji dewasa Al Baghdadi. Kelas masih diteruskan dalam bulan Ramadhan so before kelas, kitoghang solat terawih berjemaah dulu. Semoga aku istiqamah dan boleh tingkatkan confidence dan tahap bacaan Al-Quran aku. Semoga aku akan baca Al-Quran setiap hari dan dapat merasa mukjizat Al-Quran.

Baju Raya 2019
Aku kena save duit untuk bayar faraid rumah Taman Makmur dalam 88k. Alhamdulillah, 40k cover daripada LAD Evo Soho. Tinggal lagi separuh yang aku tak tahu nak korek mana. Kena berjimat-cermat la sikit....
Tahun ni baju beli dah siap je. Tahun lepas beli kain kat Jakel Bangi and tempah. Boleh tahan jugak harganya. Tahun ni aku rasa cam tak sempat nak cari kain and tempah. So aku saja-saja jalan kat Bangi Sentral. Nampak kedai Siti Nurhaliza buat sale, harga below RM100 sepasang. 3 orang baru RM240. Tahun lepas kain the girls saja dah RM100 sepasang, belum masuk tempah lagi. Aku pun terus beli. The girls dapat beli sama pattern, aku tak dapat sebab masa beli ni berat badan aku naik (i.e gemuksss la). Payah jugak nak match pattern and color but it was fun! Lastly we resulted to this:
Aku nak yg kaler gelap tu tapi sbb pattern tu gitu, aku nampak gemukss!

Aku tak tahu OK ke tidak. Masa tu, kat mata ni nampak cam match and masuk. Apa yang match nye? Nampak tak kaler biru turqoise cenonet tu! Kuang3x Aku beli jek mengenangkan bawah RM100 sepasang. Kedai tu buat sale sebab ni koleksi raya 2018. Apa aku kisah sebab kalau aku tak masuk kedai Siti ni, aku pun tak tahu ni baju koleksi bila...

Aku confident je baju tu match and baju melayu the boys' may tie the colour scheme together. So next day aku pegi Gulatis cari kain baju melayu pulak. Let see:



Match ke idok?!!! Ntah! Sekarang tak tahu nak kata!
Kalo ikut gambo ni, masuk. Tapi overall?
Tudung tak beli lagi ni....rasa tudung Naelofa turqoise yang aku dah ada masuk jugak. Aku rasa tudung kena beli warna turqouise to jugak supaya nampak masuk!

So since aku tak balik Wesak (and tak pose), boleh la jenjalan kat Bangi Sentral weekend ni cari tudung.....

No comments:

Post a Comment