Thursday, December 26, 2019

Berkhatan 2018: Post care

Mana aku ada pengalaman jaga orang berkhatan. Aku kat asrama masa adik-adik aku bersunat. memangla aku gabra sebab husband pun bukan ada kat rumah, pegi conference kat mana ntah... memula memang aku tak berapa best bila ada 2 event sekali: Nurun kahwin dan pastu anak aku sunat pulak... Aku dah cakap terang-terang kat husband aku takleh fokus pada kenduri Nurun, aku nak fokus pada acara anak-anak aku bersunat especially the post care sebab husband takda. Cuti pun bukan boleh lama. Paling lama pun seminggu kot so aku memang nak jaga betul-betul supaya depa baik cepat.....

Aku pentingkan penjagaan macam orang pantang beranak. Kena jaga kebersihan dan makanan. So kena ingat balik camna aku masa berpantang. Nak jaga bekas jahitan, aku pantang telur dengan ayam, takut gatal. Nak bagi nutritious food only. Rasa best jugak buat meal plan dioghang. That was how I bumped into Signature Market. Berbaloi for your 1st order. Aku order organic ramen and fresh wantan mee. Yang lain trail mix (ada huge discounts!) and chia seed were for me. Aku google nak masak apa dengan ramen and wantan mee ni.... I also made pesto from scratch! It was so good, I have to do this again.
Tido kat bawah jek...

Buat pizza. No chicken, just meat.

Parcel dah sampai. Time to unboxing!

Bought 4 items, the trail mix I think were free goodies!



This is wantan mee. Lupa pulak nak amik gambo ramen

Ingredients to make pesto

You can get a lot of pesto from it!

1st  with macaroni

2nd with tagliatelle


Alhamdulillah, they liked it. It was worth the trouble!

No comments:

Post a Comment