Tuesday, December 31, 2019

Preparation nak masuk sekolah

Totallly not prepared. Sib baik baju Lutfi (2020 dia jadi pengawas PRS) dah beli lepas balik Korea. Ni lencana dengan tag nama belum tetas lagi dari baju lama nak kena jahit ke baju baru. Baju baru basuh semalam so memang belum gosok lagi.

Aku pening tengok rumah aku. Sib baik dapatla declutter barang-barang kat ruang tamu haritu. Almari Billy yang dulunya penuh sekarang dah tak sendat dah...Habuk tak payah cakap la. Sejak bibik balik, mana pernah lagi aku lap habuk dalam rak tu. Cleaner yang datang pun lap kat luar-luar je.

Dah sort books/magazines, aku declutter baju pulak. Aku ada let go baju-baju aku yang masih elok lagi...sayang tu sayang...Tapi bak kata Marie Kondo, say 'thank you for the service you have given me' and then let go la baju tu...haha! Somehow I think it works. Easier to let go sekarang. Memang sebab kita masih simpan barang lama-lama sebab emtional attachment...

Nanti aku nak rearrange furniture sikit, beli curtain baru dan update masterbedroom aku...

No comments:

Post a Comment