Tuesday, December 31, 2019

Getting a new mattress

Tetiba haritu aku rasa tak sedap badan...masa Christmas kot. Aku suspect tilam aku dah tak elok. Weekend sebelum tu aku dah pegi Sembunyi Spa, Cyberview Lodge. Buat Swedish massage, specifically suh focus kat bahu dengan paha. Rasa OK sikit. Tapi the next 2 mornings, sakit balik. Aku budget peranakan aku turun. Dah macam nak pegi berurut untuk sengkak tapi orang tu tak available. Memang takda mood la, malas je. Then aku telan vitamin C pulak. Next day rasa better. Aku memang suspect tilam aku sebab selalu aku OK je nak bangun tido tapi sejak sakit bahu/belakang tu, aku malas sangat... Nak bangun tu macam tak nak bangun.

Aku pun survey tilam. Online dulu...tengok Dreamland buat offer below RM2,000. Boleh la tu within budget aku (although nak mintak husband belikan) Aku hampir-hampir nak order. Aku kata tunggu dulu, cer survey sebab tilam ni banyak jenis dan range harga. Sib baik la tahan dulu... Aku buat survey sikit, bukak FB. Kebetulan year end ni, ramai lah buat sale. Then baru terdetik nak ajak husband pegi survey kat kedai-kedai dekat Bangi/Kajang. Aku kuar rumah pukul 8.00 malam. Kedai yang aku nak pegi tu tutup hari Ahad. Last-last pegi yang kat Seksyen 5. OK jugak sebab boleh rasa. Ada jugak nampak tilam yang offer online tu. Sib baik tak beli, kurreeeng sikit sebab tak bouncy. Then katil dia rendah. Kat kedai tu yang menarik perhatian aku ialah Dunlopillo, Dreamland and Goodnite. And kedai tu ada katil storage...Aku dah excited dah! Lama jugak la kat kedai tu, dalam 1 jam.

So aku dah shortlisted brand Dunlopillo atau Dreamland. Aku nak Dunlopillo (maybe sebab kawan aku kata it's a superior brand) tapi harga siap katil jadi RM4,800. Budget asal aku dalam RM3,000 saja tapi sebab budak kedai tu kata boleh bayar later, lock price dulu aku rasa macam boleh je go for Dunlopillo. Cuma height dia 10".

Sekarang aku tak larat dah nak survey. Sebab banyak jenis dan aku sendiri tak tahu aku nak yang macam mana. Asalkan


  1. tinggi. Tilam sekarang 13"
  2. bantu support belakang dan kesihatan
  3. rasa sedap la baring (husband kata sume rasa sama je...Hampeh)
  4. Katil pulak biar yang ada storage
Buat masa sekarang pun duit takda lagi. So cam liat la kalau menda-menda yang nak kena kuar duit camni. Lagi satu aku plan nak makeover masterbedroom tu. Beli langsir plain, cat balik kaler muted green. So ingat biar bilik dah cat dulu sebelum katil masuk.

So still hunting. Buat masa ni, worst case kalo sakit tu datang balik, aku akan tido kat sofabed dulu.


No comments:

Post a Comment