Monday, April 27, 2020

MCO Day 41 + Puasa Day 3

Hari ni masuk hari ke 3 berpuasa tapi hari ini juga ialah hari aku tak dapat berpuasa...heh...

Aku rasa bersyukur sangat kepada Allah SWT kerana aku sangat appreciate hikmah di sebalik musibah Covid 19 ni sebab aku rasa bahagia dapat duduk di rumah ketika bulam puasa. Sambil duduk-duduk lepas sahur berborak dengan anak-anak, aku sedih bila imagine jika takda PKP ni. Memasing akan sibuk meneruskan tuntutan hidup....anak-anak bergegas ke sekolah, mak bapak bergegas ke tempat kerja...aku amat hargai saat-saat PKP ni. Thank you Allah! Aku kena penuhi masa PKP ni untuk mendapat redha Allah...itu azam aku supaya aku tak menyesal bila dah abis PKP nanti...

Serious takda mood nak bekerja bila berpuasa di rumah...Mulalah rasa nak berenti kerja je. Seyes rasa nak nangis bila kena pikir pasal kerja, serabut kepala otak. Tapi apa kan daya...Ya Allah, Kau berilah aku jalan untuk pencen awal Ya Allah (umur 50). Aku tahu aku kena cari alternative untuk cari duit, tapi aku tahu tak nak buat apa....I should start small. Start with my EVO rental probably....

Today is my 1st period. So aku target aku boleh masak food yang aku 1st time nak try this week sebab aku boleh rasa...heh

No comments:

Post a Comment