Friday, April 17, 2020

Movement Control Order Day 23

Hari ni hari Khamis minggu ke 3 Movement Control Order. Sedey pulak next week dah nak abis MCO. Esok government akan announce whether sambung atau tidak. I wish MCO disambung sebab aku kan memang malas nak pegi keje. I've been very good. Tak tengok TV pun, memang betul-betul follow Work From Home.

Hari ni aku masak nasi lemak untuk breakfast. Asalnya nak pre-cook se-tupperware cili boh jadi sambal supaya bila nak masak sambal senang. Pastu ada sotong dalam fridge jadi tu datang idea nak masak nasi lemak lauk sambal sotong.

 Aku tak tahu kenapa, memang dah tak semangat nak keje. Apa motivation orang pegi keje ye? Nak sara hidup la kot...gitu la aku agaknya. Ntah....aku rasa cam nak buat hal sendiri. Nak buat menda for myself...yoga, masak, tulis blog, tak nak pikir pressure kat opis.... masalahnya sume menda yang aku nak buat tak da pulak menghasilkan duit...nak hidup kena pakai duit cek oii!

Hari ni tak tahu kenapa...tak semangat langsung. Masak pun tak berapa nak masak.

No comments:

Post a Comment