Tuesday, April 21, 2020

Gigirls trip to Kuala Terengganu

Sept aritu pegi weekend trip ke Kuala Terengganu sbb officemate kahwin. Pegi ngan member-member opis, berlima semuanya. Pegi pagi dari rumah dalam pukul 5am sebab departure 7.15am.
Best trip ni...it was a good break!

Lepas landing dalam kul 8.30am, check in homestay dekat-dekat airport. Breakfast jap pastu terus gi attend wedding kawan kul 10.30 am. Pagi tu kami attend upacara nikah dia. Alhamdulillah, kahwin dah kawan aku yang sorang ni. The best part is, dia quit keje, kahwin pastu dok kampung. Heaven! Tak yah dah pening-pening pikir pasal keje!

I'm so happy for you!

With ex-office mates

Siut aaa. Nampak gemuk dalam gambo ni

Lepas kenduri, gigirls ni pegi shopping kat Pasar Payang. Aku beli baju kelawar 6 helai (dia jual 3 helai RM100), songket untuk husband RM250, T-shirts for the boys. Petang dalam kul 6.00 gitu gi makan ICT. Lamaaaaaa dah nak try ICT....best!
Belikan the boys T-Shirt Ganu

Belikan husband samping songket

Lama dah ngidam ICT. Akhirnya!!!

Pari ICT

Balik tu dah Maghrib. Cam malas nak kuar makan sbb kenyang.Tapi member ajak jugak dalam kul 10.00 mlm (there goes my diet!). Pegi Dapo Pata Kontena, location hipster gitu (tapi aku selamba kuar dengan baju kelawar aku beli tadik!). Aku boleh je tak payah makan kan sebab kenyang. Tapi sekali tu melantak jugak bubur ayam + ayam goreng ala-ala 4 fingers. Isk...

Malam borak-borak sampai kul 1.00 pagi. Esoknya kul 8.00 pagi dah kuar cari sarapan. Depa nak makan kat Nasi Dagang Atas Tol (original location). Sampai sesat-sesat tapi berbaloi. Aku tapau sebungkus nak bagi husband rasa. Lepas sarapan, pi Teluk Cempedak, Masjid Terapung nak bergambar. Then pegi round-round Jambatan Angkat. Boleh naik kat menara dia, ada glass deck and photo corner.
Chu ajar posing camni

Jambatan Angkat. Landmark Terengganu yang terbaru

Dah puas bergambar, kami pun balik untuk ready ke majlis pihak lelaki pulak. Dekat je dengan homestay. Lepas attend majlis kami balik tukar baju untuk ke Pasar Payang for last round of shopping (kot-kot semalam tu survey jek). aku dah tak beli apa-apa sebab dah beli semalam. Pastu pegi Tok Beng beli kepok lekor BTB 2209. Aku beli dalam RM40

Flight kitoghang dalam kul 8.30 malam. Kitoghang balik dari Pasar Payang terus get ready untuk checkout. Sebab cam awal lagi dalam kul 5.30pm, kitoghang pegi pulak minum Air Buah Gelas Besor and makan petang. Fuh! Memang keje kitoghang makan jek!

Alhamdulillah! I really enjoyed it. Balik naik MAS.