Saturday, February 23, 2019

KETO: After 2 weeks

Tak sangka dah masuk 2 minggu buat keto. Hari ni hari ke 13. The 1st week turun dalam 3kg. Expect turun lagi in week 2 tapi kg jadi static at 71.1kg. Kenapa ek?

Fat % pun ada turun, dari 40% jadi 39.6%. Alhamdulillah. Aku dah rasa kurang bloated kat perut. Tangan rasa ringan (tapi flabby lagi) dan rasa kat area pinggan tu kecik sikit. Muka kejap nampak kecik, kejap nampak besar lagi.

Rasa longgar
Lower part saja yang visually tak nampak turun walaupun bila pakai jeans rasa longgar.
Pastu semalam panik sekejap bila check ketone dalam pukul 8.30 malam lepas dinner. Bukan warna purple! Dan dan teringat nasi kerabu yang makan kat Level 17 tengahari semalam. Iskkk....
Tapi bila check ketone pagi tadi, warna purple balik...Syukur...

Muat tak baju lama ?
Other measure yang aku buat ialah tengok baju lama muat ke tak. Sebab nak bawak pakai pegi opis baju kurung masa aku kurus dulu. Dulu pakai for special occasion jek.

Intermittent Fasting
Yang heran tu kg boleh maintain kat 71.1kg. Kita nak turun lagi. Apa yang kena buat ni?
Baca sikit pasal Intermittent Fasting. Maybe that might help. Konon nak terus buat tapi perut yang dah biasa breakfast ni berbunyi so terpaksa makan pagi. Kita try weekdays la nanti...

Make this an interesting journey
I'm reflecting to remind myself to give this some time. Lower part akan ambil masa (sebab aku ni pear shaped) and I will reach there if I keep on going and stick to healthy clean eating. Make it a journey that I want to experiment and know my body.

Target aku smaller thigh and reduced body part around my hips..


No comments:

Post a Comment