Sunday, February 17, 2019

KETO: Day 1 to Day 6

Apa yang aku makan so far?

Day 1: Monday
Morning: 2 eggs fried with butter, salad

Lunch: Mince beef, cauliflower, cherry tomato in butter
Day 2: Tuesday
Morning: Fish salad with olive oil
Lunch: Enoki mushroom & chicken in butter
 Day 3: Wednesday

Morning: Fried egg, avocado, salad with cheese and olive oil

Lunch: Chicken salad lagi

Day 4: Thursday
Morning: Zucchini 'pasta with beef and butter

Lunch: Chicken salad with avocado, chili flakes

Day 5: Friday
Breakfast: Fried egg in butter with cauliflower, cherry tomato


So far the food prepared are edible and suit to my taste. Simple to prepare sebab aku tak berapa ada masa. Friday for lunch, officemate ajak aku pegi Saba buffet (challeging kan!) So aku amik ayam jek ngan salad...

Dinner
Malam basically aku jamah apa yang aku masak untuk my family (mana yang boleh jamah). Contohnya Isnin malam aku bakar butter Ikan Siakap supaya aku boleh makan (remember, its high fat, average protein). Ada lebih, so esoknya breakfast Selasa tu yang aku buat Fish Salad tu. Hari Selasa aku buat Beef with Broccoli, tambah butter sikit so aku boleh join dinner. Ada lebih jugak, hari Khamis aku masak beef tu dengan zucchini. Aku sekarang memang cam tak berapa makan malam sangat. Tak lapar sangat pun. Kalau lapar, aku makan....

Day 6 Saturday:

Pagi-pagi dah kena pegi sekolah anak, ada program. Bangun lambat pulak tu so tak sempat nak prepare apa-apa. Teringat ada mini beef patty and 1/2 avocado, so bawak makan kat sekolah for breakfast. After kelas Lutfi abis aroung 12.30, pegi belanja makan kat Q&A (only both of us, yang lain pegi KUSESS ada chess tournament). Teringin nak makan burger tapi beef burger takda. Aku order Chicken Chop. Bila log dalam Carb Manager app, tinggi carbo sebab breaded kot. Aku pun tak makan coating dia (sebenarnya makan sikit, konon budget ada 20gram allowance for carb! Kuang! Kuang!Kuang! Ada jamah juga nachos with cheese sauce 3 pcs dan white chocolate frappe Lutfi 2 sips. Seram jugak....
Before: Colesalw, salad & Chicken chop. Sauce x makan
After: Breaded coating yang tak makan

Pagi tadi check ketone, sama lagi. Masih Moderate. Kg wise, 71.1kg. Sama macam semalam. Alhamdulillah...tak naik...

No comments:

Post a Comment