Saturday, December 19, 2015

Naelofar printed 2 muka

Haha!Ni kes terjebak!

Guilty of a free rider
Tengahari Sabtu, tengah tunggu Irdina turun from Kiddo Science kat Bangi Central. Masa tu pergi dengan husband.  Perasan ada khemah kat parking lot. "Makan free ni" kata dalam hati. Kita pun kuar dari kereta nak usha-usha je. Husband tunggu dalam kereta. Pastu ada adik manis ni tegur.. "Makan kak, makan... Nanti jengukla kedai kami kat tingkat 3"..."Oh! OK, OK...." sambil sengih-sengih. Alamak! dia tahu ke aku ni free rider? Makan nak, beli barang tak nak? sambil menyedut coconut shake yang ada kat situ (sedap gak!)... "Kak, 100 pembeli pertama ada dapat free gift, kak. Nanti naik ek kak.." dia kata.

Aku memang dah beberapa kali pergi mana-mana kedai yang jual tudung Naelofar tapi tak pernah lak membeli. Pikir banyak sangat, sampai tak beli. Aku agak mesti kali ni kes sama jugak. Mesti kuar tangan kosong. Masuk lif, tekan button 3. Naik atas, kedai memang jual tudung Naelofar jek. Tengok dulu, tengok dulu. Sebelum tu aku ada tanya, ada offer ke. Pastu ada budak lelaki yang pandai 'menjual' redirect aku kat tudung printed. "Ni offer kak... sekarang RM58, harga asal RM70 lebih kak".... Aku mengiyakan je la. Tak survey pun harga. So far dah pernah beli 2 kali, yang basic RM50 (IOI City Mall), Glam Women (somebody ada jual kat office) tak ingat harga.

Hajat sampai
Kebetulan memang dah kata kat diri sendiri: stop buying tops and start buying tudung. Memang tengah cari instant, nak kaler ada putih, hitam and bercorak. Ada pulak la kat situ that fit the description. "cuba je la, no harm in trying". Kaler menarik, cuma muka nampak bulat. Ye la, instant takda awning. "Aaah! Jangan banyak pikir, amik jek!" Kena kira dulu duit dlm purse sebab depa takda mesin swipe credit card. Ngam-ngam RM58, cik oii! Memang rezeki kedai ni la kot.
Free gift packaging. Comeii..

Aku terus pakai tak bukak sebab nak get the feel of RM58 instant Naelofar whether it's worth the price. Lepas bayar, dia bagi aku a big envelope. Free gift katanya. Sungguh tak percaya, aku among the first 100. Pelik jugak. Oh! Memang aku perasan, macam lengan sikit Bangi Sentral hari ni. Aku agak ramai yang pergi Mood Republik kat PWTC.
Instant printed Rapunzel yg aku beli

Guess what is inside?

Tadaaa! Apparently this is a  inner 'bandana'?

Pastu dia nak amik gambar. Adoi! Aku lemah kalo orang nak amik gambar tetiba sebab aku ni bukan photogenic sangat. Dengan tudung tak kena ngan baju. Hmmm, aku OK kan jek la.....

Verdict
I might come again if I want specific Naelofar products because it sells just that and senang kalau nak try sebab ada fitting room. Kedai tu namanya... ntah...aku confius. Tak perasan nama apa. Ada insta jek #kaudanaku_boutique or #naelofarhijabkl_bangisentral. Dalam insta ada gambar blouse, tapi kat kedai takda pulak.

Gitulah citernya....

No comments:

Post a Comment